donderdag 29 november 2007

Reacties op Adam en Ewald

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2645781/Homo_met_het_gezicht_van_Mohammed.html?pageNumber=2

De Profeet Mohamed (VZMH) of zijn neef Ali zijn nooit getoond. Uit respect. Maar ook niet de Profeten Jezus (VZMH) of Mozes (VZMH). Uit respect. Het is dan heel jammer en spijtig dat dat dit gebeurt in onze samenleving en dan ook nog in een gemeente museum. Dit getuigt geen respect voor de moslims en werkt alleen maar de integratie tegen.
FB, Groningen | 11:27 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Hoe kun je nu iemand afbeelden als er geen afbeelding van bestaat? Dan blijft het gissen?
Margootje, Madurodam | 11:28 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

De heer van Krimpen toont moed, hieraan zouden de politici een voorbeeld kunnen nemen.
klaas, leeuwarden | 11:31 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Als je er niet tegen kan dan kijk je er maar niet naar!Iedereen is hier maar bang voor de Islam en daar moet maar eens een einde aan komen.Men mag hier nou eenmaal doen wat hij wil,vrijheid van meningsuiting,als je dat niet aanstaat hoepel je maar lekker op naar je eigen landje.ZO !!!!
Rob, | 11:33 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

les in loslaten ! voor mensen die gehecht zijn aan een beeltenis, het beeld mag niet zo belangrijk gevonden worden...staat in de boeken...wie zich eraan stoort is in overtreding mbt de heilige boeken dus !!
ingezetelde, Wonderland | 11:36 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goed!! Doe lekker waar je zin in hebt,zonder constant aan die lange tenen van de moslims te denken..Welkom in nederland waar we vrijheid van meningsuiting hebben!!!Maar ze moet wel rekening houden met doodsbedreigingen want dat hoort nou eenmaal bij dit vredige geloof..
Tess, UK | 11:38 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Als dit kunst is of wordt genoemd dan ben ik ook kunstenaar en lijkt het erop dat iedereen kunstenaar is. Wat een belachelijke foto's en wat een belachelijk onderwerp. Als deze foto's zijn bedoeld om zo'n serieus onderwerp als homofilie binnen het geloof (voor zover je een geloof serieus kan nemen, ik baseer liever op feiten als op wazige verhaaltjes) dan heeft men mijns inziens de plank volledig misgeslagen. Als kunstenaars subsidie krijgen en dit als kunst aanmerken, wordt van die wet dus ook al misbruik gemaakt.
Ivo, ZH | 11:39 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Iedereen is al ergens om beledigd, behalve ik. Ik voel me buitengesloten! Ik wil er ook bij horen. De enige reden waarom ik denk dat mohammed niet afgebeeld mag worden is omdat hij nooit bestaan heeft (zoals het geloof doet voorkomen) en daarom weten ze niet hoe hij er echt uit zag.
Glenn, Groningen | 11:40 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dit gaat niet over kunst, dit gaat over de intolerantie van sommige Moslims. Ik kan me niet herinneren dat er rellen uitbraken na Monty Pyhon's 'Life of Brian'. Blijf dingen in het juiste perspectief zien en grijp in waar nodig is (bv een imam die wordt vrijgesproken na uitlatingen over homo's).Alle religies zijn gelijkwaardig, de islam is geen uitzondering!
Wil, Nijmegen | 11:42 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

triest ,en zielig ..geen respect voor iemand zijn geloof ...dit is een rot land
bobo, denhaag | 11:46 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ik heb wel eens mooiere foto's gezien. Moslims: maak er geen punt van. Die foto's zijn niet de moeite waard en als jullie reageren maken jullie ze interessanter als ze zijn.
Ellie, Lelystad | 11:46 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dit is geen kunst maar pure provocatie, kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die deze vorm van kunst niet op prijs stellen. Maarre.....stuur die foto's eens op naar Sudan, hebben ze reden om boos te zijn.
emigrant, verweg | 11:48 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Als ik de reacties onder dit artikel lees krijg ik de indruk dat bij velen alleen de Islam zaligmmakend is en waar niets over mag worden gezegd of geschreven.Het is nog niet zo lang geleden dat op Radio, TV en andere links georienteerde media de katholieken en andere gelovigen alsmede hun leiders belachelijk werden gemaakt. Dat had men maar te pikken. Hoorde bij hun cultuur. Waarschijnlijk zijn deze mensen nu ineens de voorstanders voor Mohamed en alles wat daar mee samenhangt.
jan, Putte | 11:49 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Kan de media nou nooit eens stoppen met het volk op te hitsen. Wat kan het schelen wat een paar onbenullige kunstenaars produceren. De enige reden dat dit in het nieuws gebracht wordt, is om het volk op te hitsen tegen de moslims. De media in Nederland worden met de dag racistischer. Tijd dat ze voor dit soort praktijden vervolgd gaan worden voor haatzaaien.
Alex, Alkmaar | 11:49 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Willen we een burgeroorlog ofzo, ik snap hier helemaal niks van.
Hans, Nijkerk | 11:50 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Geweldig wat een humor..En het meest grappige is nog wel dat mohammed volgens overlevering een latente homo was hahaha
Principieel PVV, Nederland | 11:50 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Iedereen roept maar dat de moslims geprovoceerd worden, maar kijk eens wat die figuren roepen over het Westen. Dat kan en mag wel, maar zodra het Westen wat roept over de Islam, dan zijn de rapen gaat. Die moslims zijn zo hypocriet als de pest. Ze vinden het Westen niks, maar wel hier komen wonen en gebruik maken van de geneugten des levens.
Rene, Amersfoort | 11:50 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goh, zelfs mijn nette kommentaar wordt niet geplaatst. Telegraaf ook reeds grotendeels in handen van de Moslim wereld?
Ik schaam me Nederlander te zijn, Hamburg | 11:50 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Homohammed en Comohammed, schattig :)
christian, enschede | 11:51 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Soumaya Den Haag: Jij bent zeker Mohamed de Teddybeer vergeten. Vindt je het dan normaal dat die vrouw de doodstraf boven het hoofd hangt. Moslims in Soedan willen al eigen rechter gaan spelen en haar lynchen volgens de laatste berichten.
Maria, Rottterdam | 11:53 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

dat worden aardig wat zweepslagen denk ik zo
joren, rotterdam | 11:54 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Mensen die zich er eventueel aan storen kijken maar niet.Als nou iedereen die zich er aan stoort verplicht zou worden om dit schriftelijk te motiveren zal het meteen rustig worden.
rudipensionado, alicante | 11:55 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

BESPOTTELIJK!!! om zo te provoceren. Die zogenaamde kunstenaars en musea moet eens flink de les worden gelezen dat vrijheid van meningsuiting niet hetzelfde is als vrijheid van bespotten en kunst nit moet worden misbruikt voor snelle goedkope publiciteit van kunstenaars. Zolang Nederland tollereert dat iedereen in NL roekeloos andere geloven mag beledigen moet je niet verbaasd zijn als je (integratie) prblemen op je afroept. Schaam me een nederlander te zijn zo nu en dan.
Joost, Engeland | 11:56 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Vind het wel leuk,maar ook moedig.Vrijheid van meningsuiting is het aller belangrijkste goed in de wereld, dus ook in Nederland.Ga een bezoek brengen aan het museum.
Nederlander, Frankrijk | 11:57 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Weer een aandachtzoeker.Kom je ergens tekort??? Ik wil als moslim zijnde wel even langs komen hoor zowel bij jou, man als kinderen.
Reco, Delft | 11:58 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dit is vragen voor problemen.Iedereen weet dat moslim/islam het beledigen vind als men hun profeten beledigen,dus waarom zoekt men de grens door de moslims te beledigen,waarneer hou het een keer op?Waarneer er doden vallen?Dit is gewoon om problemen vragen en onschuldige mensen in gevaar brengen.Het lijkt of iedereen tegenwoordig opzoek is naar problemen die dodelijk kunnen aflopen inplaats van naar vrede
Waarneer hou het een keer op?gloria, rotterdam | 12:00 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Een juiste opvatting van de museumdirecteur, waar ik 100% achter sta.
Ron, Zoeterwoude | 12:00 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

wat wilt Sooreh Hera hiermee bereiken? en waarom vinden de mensen de islam zo 'interessant'. laat de godsdienst gewoon ho e het is. Balkenende zou wel een goeie voorbeeld zijn;)
Punchline, Den Haag | 12:01 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Deze reactie van een lezer is achteraf verwijderd, omdat deze in strijd was met onze huisregels.
LW, | 12:02 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

ik vind het maar raar dat de christenen er altijd door iedereen erbij gehaald wordt,mag ik jullie erop wijzen dat die mensen niks hebben gezegd of gedaan,maar dat zij toendertijd ook helemaal afgebrand zijn door links
marga, elst | 12:03 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Daar kan Wilders met zijn film niet tegenop.
Marco, arnhem | 12:03 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

genoeg andere foto's waarom dit. Wilders gaat het nu ook expres uit lokken met zijn film om meer moslim haat te saaien want heet geen ander manier gevonden.En natuurlijk meer stemmen daar gaat het toch om!!!!!
Amer, Zoetermeer | 12:03 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

En maar lekker provoceren... waarom nou? Daarnaast is het natuurlijk wèl zo dat NIEMAND KAN WETEN hoe Mohammed eruit ziet!
Hirsi, den Haag | 12:05 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Laten we nou elkaar met rust laten. Is de mens dan zo verrot om altijd dat haatgevoel te krijgen? Jammer dat de mensheid niet perfect is. Een mens dat geen geweld instict heeft zou de beste mens zijn ooit, maar ja, we zijn nog niet goed ontwikkeld. Gebrek aan Software.
Pieter, Sassenheim | 12:08 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Begrijp hier de KUNST niet van. Is gewoon prutswerk. Ieder hobbist kan dit en provoceren ook. Je kan alles wel een kunstwerk noemen. Vindt het erg goedkoop en van generlei nut.
Joop, Apeldoorn | 12:08 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dit heeft met kunst ongeveer zoveel te maken als een olifanten lul met een slagroom gebakje. Wat een schroot.
Aat, Zwitserland | 12:08 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dom, en onnodig kwetsend. En wat betreft de vrijheid van meningsuiting: die is toch echt niet ingesteld opdat iedereen welke groep dan ook maar kan beledigen en kwetsen. En als hier fel door moslims op gereageerd wordt, kunnen we dan weer zeggen: zie je wel...Ik behoor zelf niet tot welke godsdienstige groep dan ook, maar hoe zouden christelijken en katholieken reageren als Jezus als homosexueel afgebeeld werd???
Mieke, Hengelo | 12:09 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Krijgt deze kunstenaar nu ook de doodstraf of 40 zweepslagen?
m, o | 12:10 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

AIVD ! Alarm-fase Rood !
dingeman, kerkrade | 12:13 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

HA nee, dit is echt alleen om de Moslims te laten weten en realiseren dat er bij hun ook Homo's zijn. Ze doen net of ze een perfect godsdienst en mens zijn, ..maar onder tussen...gebeuren onder hen niet veel goeds.Als ze vrouwen zo min behandelen (erger dan een hond) hoe mogen vrouwen dan wel geboorte geven aan "de Mannen?"Dat zit daar echt wat verkeerd!
Onbegrijpelijk, Realistic land | 12:15 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Of ze homo waren of niet weet ik niet maar weet ik zeker dat Ali pedofil was want hij trouwde mat 9 jarige dochter van Mohammeds (Fatima).
Babak, Rotterdam | 12:15 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Het lijkt nu een soort trend in die land om de moslims gemeenschap te provoceren, ik word nu een beetje moe van.Hou toch op mensen.Laat die mensen toch met rust.De regering knijpt ons helemaal leeg,en wij maar afreageren op moslims.Ik kan me voorstellen dat sommige moslims niet meer naar nederlandse zenders kijken,en geen N.L. kranten lezen.Zo zijn ze van het gezeikt af.ZE ZIJN BLIND EN DOOF GEWORDEN.
glenn, almere | 12:16 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Deze mevrouw beweert dat HEEL GEWOON is om in iran met zelfde geslacht seks hebben. Dit is NIET waar. zij is geen Iraanse, maar een middel in handen van Amerika en Nederland om te provoceren... zielige figuur...een trootse PersPersian boy
Trootse Pers, den haag | 12:18 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Zeer gewaagd,maar ook bijzonder moedig.Hypocriete moslims zullen wel weer moord en brand gaan schreeuwen,maar zolang moslims de intentie houden om de rest van de wereld de mond te willen snoeren op vrije meningsuiting,lijken we wel verplicht om tegen hun heilige huisjes aan te trappen.
Axel, Breda | 12:24 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

De bijbel zegt zonder omhaal dat praktiserende homo's ter dood gebracht moeten worden (leviticus 20:13), dus alleen de Islam als anti-homo af te schilderen is hypocriet. Als kunstenaars zonodig politieke standpunten willen uitdragen kunnen ze de beter de politiek in gaan. Meestal zijn provocaties als hier een compensatie voor een gebrek aan artistiek talent. Zou het Gemeentemuseum een Jezus met dildo in zn achterste tentoonstellen? Kijk uw polis maar vast na, mijnheer de directeur.
Barry Kade, Den Haag | 12:24 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Hahahaha, homo mohamed. So what? Laat de man, als het zo was. Who cares?
,, , | 12:24 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

J. , Amsterdam | 10:27 | 29.11.07 zou mij niks kunnen schelen als het jezus was homos zijn ook mensenmaar ja hier worden ze in elkaar geslagenhij wordt er echt niet kwaad om hoor en mohamed ook niet alleen die fanatiekelingen
opa, leiden | 12:25 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Mensen moeten niet zo zeuren, als het met Islam te maken heeft dan valt half Nederland op de knietjes als ware ze zelf moslims. Dat is toch beschamend laf!
Dirk, Amsterdam | 12:25 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

het is iedere keer vrijheid van meningsuiting,maar beseffen ze wel dat ze een godsdienst of een geloof beledigen.Dit soort onzin zou een keer moeten stoppen.ik snap niet waarom iedere keer Hz.Mohammed het doelwit is van al deze onzin.Zoals Jezus een profeet is voor de christenen is ook voor de moslims Jezus ook een profeet ,moslims beledigen Jezus toch ook niet ,en zo hoort het ook niet dank u wel
m.ali yete, leerdam | 12:27 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Glas,helder en andere die aangeven dat het niet mogelijk kan zijn dat men weet hoe mohammed er uit ziet hebben volkomen gelijk. Maar dat is voor hen niet van belang, het is alsof je in deze met domme halstarrige kinderen communiceert. Hun gelijk is het enige gelijk wat telt in de wereld. Helaas zijn het de domme die het luids roepen. Lees de Koran maar eens goed, er zijn genoeg goede nederlandse vertalingen, en lees hem dan met een positief en opgeruimd karakter. Het is dan niet echt verkeerd.
Maarten, Heemskerk | 12:29 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie