donderdag 29 november 2007

Reacties op Adam en Ewald

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2645781/Homo_met_het_gezicht_van_Mohammed.html?pageNumber=5

Wat te denken wat er in de Islamitsche landen over ons wordt gezegd,christenen ongelovige,homo,s enz.Men zou eens naar sommige T.V. progamma,s moeten kijken uit deze landen.Tolorantie is geen kenmerk van de islam.Er staat niet voor niets een zwaard op de vlag van Saoedi Arabie.
H.Y., den haag | 15:35 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ik roep de moslimgemeenschap op om net als wij naar ons heilig land te gaan...Wij moslimgelovige vertrekken spoedig naar Arabische Emiraten. Gaat allen naar huis.
mimoun, e, almere | 15:36 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Wat maakt iemand tot kunstenaar? zo'n flutpapiertje? Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen vrijheid om te schofferen en te beledigen, dat is meer onnozel hufterig gedrag
djvw, driebergen | 15:37 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Mensen op stang jagen, is geen kunst. De artieste zoek waarschijnlijk aandacht voor haar pover werk, en dat wil ze krijgen door Islam en de moslims te beledigen. Echt triest. Men moet niet alleen zijn eigen waarden en normen in deze pluralistisch samenleving respecteren, maar ook die van anderen. Wij moeten een oplossing zoeken hoe wij die twee normen met elkaar kunnen laten samenvloeien. (Afvallige moslim uit A'pen)
Qais, antwerpen | 15:40 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Misschien kan mevr Vogelaar minister president of koningin..of minister van kunst en nog wat worden in Saoudi-Arabie,Yemen ,Tjaad, Eritrea, Somalie,De Golfstaten, Iran,Irak ,Soudan,Afghanistan.Daarna een boek schrijven over haar ervaringen, succes gegarandeerd !
j,a,a,goossens, zwaanshoek | 15:46 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je mag provoceren en aanzet tot haat zoals Wilders doet zulke mensen streven naar groot oorlogen in de toekomst tussen volkeren en als kapot maken wat al jaren op gebouwd is, en hoe zouden de wilders aanhangers en andere in de wereld die hard bezig zijn om te provoceren en haat tussen volkeren te zaaien of ze nog spreken van hun zogenaamd vrijheid van meningsuiting.De enigste wat vrede maakt en dat is een Internationaal regel en dat is respect voor een andersoortig mens.
m.a, r.dam | 15:48 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Er bestaan geen foto's van Mohammed en zoon. Dus die trut heeft de kluit gewoon belazerd. Laat haar zoiets in Iran organiseren, niet hier. Ik heb geen zin in rellen door een publiciteit beluste minkukel die net eens weet waarover ze praat. En de foto's zijn lelijk ook.
Snake, Zaanstad | 16:02 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Waarom nu weer? Ik ben geen moslim, maar laat alsjeblieft toch eens iedereen in hun waarde. Dit is gewoon provocatie en nergens voor nodig. Raar he dat mensen elkaar beginnen te haten.
geen Moslim, maar wel tegen, Buitenland | 16:03 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dit is provoceren toch?? Je weet toch dat de moslims dit niet leuk vinden. En dan maar zeuren moslims dit moslims dat??Flauwekul!
Al, Den Haag | 16:07 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Moet de belastingbetaler ook voor de beveiliging van deze personen opdraaien zeker, want je krijgt natuurlijk een reactie op deze provocatie.
joop, den haag | 16:09 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Mensen op stang jagen, is heus geen kunst. Kunst moet vernieuwend zijn en zeker niet een bepaalde gemeenschap viseren. Wij moeten in deze pluralistisch samenleving opzoek gaan naar oplossingen om de verschillende normen en waarden met elkaar te verzoenen. Zo alleen kunnen wij de extremisten aan beide kant het zwijgen toeleggen.
Qais, antwerpen | 16:40 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ben niet zo kapot van haar kunst-stijl. Maar ik vind het prima dat ze dit doet. Moslims voelen zich altijd geprovoceerd, gedicrimineerd etc. Maar westerlingen voor christenhonden, varkens etc. uimaken mag wel? Ik dacht het niet! Moetten ze maar aan wennen, anders gaan ze toch gewoon terug naar de woestijn?
Chantal, Utrecht | 16:46 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

De moslims die nu reageren, reageren verontwaardigd ect.Terecht of onterecht laat ik in het midden. Maar ze schitteren door afwezigheid in de reacties over de lerares in Sudan. Dat is toch wel erg opvallend.
vdHarst, Den Haag | 17:01 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Zo worden de Moslims in Nederland opgefokt. Nou dan moeten de Nederlanders niet begeninnen over de eenheid van de staat want dat gaat nooit gebeuren. Onlangs door deze dingen is islaam snel groeiende geloof in de wereld. Geweld en de geloof moet onderscheiden worden!!!
ulkum, utrecht | 17:05 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Goedzo, maar welke homo wil nu die enge Mohammed op zich hebben. Maak gewoon een kunstwerk met Mohammed en een paar lieve roze biggetjes erom heen.
Het Roze biggetje, Me-di-naatje | 17:05 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Beter zou zijn geweest hem het gezicht van een bekende pedofiel te geven, omdat hij als volwassen man te kennen gaf wel iets te zien in een huwelijk met een 9-jarig meisje!!! Een feit dat iedere Moslim ook weet, dan wel dient te weten.
HJ, Friesland. | 17:06 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Waarom een non van top tot teen bedekt kan zijn en zij gerespecteerd wordt vanwege haar toewijding aan god En wanneer een moslima dat doet, dan is zij onderdrukt? Waarom een jood zijn baard kan laten staan en slechts bezig is met het practiseren van zijn geloof.. En wanneer een moslim dat doet, dan is hij extremist.. Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op het huis en de kinderen te passen, dan offert zij zichzelf op en doet ze het huishouden daarmee goed.. Maar wanneer een moslimvrouw dat doet, dan "dient zij bevrijd te worden"? Waarom is het zo, dat waneer een kind toegewijd is aan een bepaald vak, hij POTENTIE heeft.. En wanneer een kind toegewijd is aan de Islaam, dan is hij VERLOREN[?Wanneer een Christen of een Jood iemand doodt, dan wordt religie NIET genoemd.. Maar wanneer een moslim wordt verdacht van een misdaad, dan wordt de Islaam terechtgesteld? Maar aan de andere kantÂ… Hoe komt het ondanks dat allemaalÂ….. Dat de Islaam nog steeds snelst groeiende religie ter wereld is?
delal, amsterdam | 17:08 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Waarom altijd weer de moslims!! Jullie hebben echt niks te doen lijkt het wel!!En dan! als dit soort ons in hun landen beledigt...wij krijge het toch niet te horen.wie heeft er enig bewijs dat dit ook echt gebeurt??praatjes vullen geen gaatjes.Wist je geen ander manier om bekend te worden? Ach ja, misschien laten jullie de westerse samenleving weten dat je ALLEEN met behulp van de moslims bekend kunt worden!!
S. Verburg, Amsterdam | 17:08 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

enn mevrouw de kunstenares: Wie geeft jou het recht die twee homoŽs DIE namen te geven. Door ze die naam te geven worden ze NIET de mensen die jij bedoelt! Als een moslim niet Weet hoe de proeet eruit ziet?Hoe denk jij dat te weten als ongelovige?? Morgen maak ik een beeld en geef het jouw naam: zul jij ook leuk vinden hé! Dan word ik NIET bekend want ik gebruik JOUW naam!!
S. Verburg, Amsterdam | 17:15 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Misschien is dit kunstwerk iets voor kunst & kitsch?
kees, amsterdam | 17:15 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

De zeven kunstenaar vragen zelf om problemen. Ze willen moslims tegen niet-moslims laten vechten. MENSEN niet erin trappen. Eigenlijk moet de politie (de regering) deze mensen oppaken en strafrechterlijk vervolgen, omdat ze oproep doen voor geweld.
Niet-moslim, R'dam | 17:16 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Als die arabieren trg moeten naar de woestijn...dan gaan wij toch ook weer het WATER in...Blub ik ben een vis!!
Tanya Kroost, Groningen | 17:17 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Helemaal mee eens Chantal, Utrecht.
kees, amsterdam | 17:19 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Lijkt me niet zo slim
J. de Haan, Toronto, Canada | 17:22 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Hopelijk worden de kosten die hieruit voortvloeien: Persoonsbescherming, reparatie na vandalisme, gevangenis kosten voor de daders etc. direct uit het budget van het museum genomen. Meningsuiting JA maar moeten we echt zo provoceren? NEE
Petrus, LU | 17:30 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Waarom altijd zo generaliserend ? Als we nu eens van het standpunt MENS uitgaan en niet van alle geloven (sprookjesboeken of niet) dan wordt er niet elke keer met het vingertje naar een groep gewezen ! Net zoals Moslims zijn er ook Christenen en Katholieken etc. die niets van homo's moeten hebben maar zijn er ook velen die er geen enkele moeite mee hebben. Er zijn vele moslims die geen probleem met homo's hebben !
Chantal, Rotterdam | 17:31 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Hij heeft groot gelijk en alle Nederlanders moeten hem daarbij steunen. Vrijheid van meningsuiting en kunst heet zoiets. De politiek zal wel weer in zijn broek schijten. Dit getuigt van lef, wat een hoop schijnheilgen niet kunnen zeggen. De politiek met Vogelaar voorop stopt zijn kop zo in het zand dat ze volledig het gevoel met de realiteit hebben verloren. Waren er maar verkiezingen dan zouden wij kiezers keihard met dit valende kabinet afrekenen
Simone, Kleinstad | 17:46 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Waarom provoceren wordt er gevraagd.Omdat sommige groepen dat nodig hebben en provocatie altijd tot discussie en dialoog leidt. Het hadden ook een christelijke afbeeldingen kunnen zijn inderdaad maar ook in de moslimgemeenschap heerst een anti-homo cultuur. Het is geweldig dat deze expositie plaatsvind want er zijn wel degelijk homo-moslims. De christenen komen heus wel weer aan de beurt. Ik geloof echter dat die nog bezig zijn met uitvogelen of homo's wel of niet in de ChristenUnie thuishoren...
Patrick, Rotterdam | 17:52 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

waarom gaan ze niet het afbeelding van maria daar zetten,,is tog een mooie kunst om te zien..samen met een nonnetjewaar ze samen gaan sexse..of een kruis..waarop blote meisjes er op gaan klimmen..nouw dat vind ik echt een kunst..en VRIJHEID!!!!!!!!!!!!
jette, Arnhem | 17:53 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

direct en onherroepelijk de geldelijke steun aan deze 'kunst' instelling stopzetten. Men zal het wel weer onder de noemer van het recht van vrije meningsuiting proberen te scharen, maar dit is niets anders dan het opzettelijk kwetsen van gelovige moslims.
Hans, Moergestel | 17:54 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

beste hera,dat u zelf en uw maatjes homosexueel zijn heeft niemand wat op tegen, maar waarom moet u gelijk de 2 grootste profeten in de islam beledigen, leer houden van een mede mens met een ander geloof. (doe ik ook!) en leer houden van het goddelijke vrouwelijke geslacht.
hetro moslim, nederland | 18:04 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Dan komt nu mijn MENING:Homofilie bestaat,jazeker ook in Islamitsiche landen, netzo als dat er mensen bestaan met AIDS, Griep en andere vormen van aandoeningen.Of mogen alleen Moslims beledigd worden onder het mom van een mening.Dit is geen kunst, zonder gezien te hebben, het is bagger. En een goedkope manier om aandacht te krijgen voor prutswerk. Net zoals de ideen van Wilders.
murat, veenendaal | 18:07 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Helemaal mee eens Chantal uit Amsterdam & Utrecht!!Het gaat hier om vooroordelingen. Een aantal gewoontes van de moslims vind ik heel goed. Zoals het niet gebruiken van alocohol:Mijn ex man is op 27 jarige leeftyd hieraan overleden, en het eten van varkens vlees: men zegt dat dit ook niet goed voor het lichaam is. het gebed 5 keer per dag verrichten is een soort geleidelijke training van het lichaam. Non-moslims fitnessen niet elke dag!!
tanya kroost, groningen | 18:17 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Wat een gezeik over provicerenkom eens lekker in Den Haagwonen , kunnen jullie zelf kijken wie er provoceert alsje op straat loopt,makkelijkpraten als je uit een dorpkomt waar deze medelanders nietwonen,komt iedereen tegenwoordiguit een ei of zo.
wilma, den haag | 18:46 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ik heb de fotos gezien,..maar kon geen mohamed bekennen,..overigens is het niet zo dat heel veel moslims zo heten,..Dus van deze mensen mag je dan geen foto`s maken???.Raar gevaarlijk volk vind ik het.
Frank Verbeek, Rotterdam | 18:55 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Politici maken misbruik van dit soort ŽkunstenaarsŽ. Als ik als ŽmoslimŽ in de politiek ging, en iets zou schreeuwen over een ander geloof dan zou ik er zo uitgegooid worden! Heb ik dan geen recht op meningsuiting? Tja, ik laat het antwoord niet over aan een politicus, de meesten zijn toch allemaal een pot nat. Waar is de verantwoording van degenen die ONS land vertegenwoordigen? Het antwoord is aan ons.
Anita Rietmeijer, Eindhoven | 18:58 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Wij of jullie bezitten geen van beide een getuigenis, laat staan een ooggetuigen van Mohamed beeld (Allah zei vrede met hem) wat we wel met zn allen bezitten en getuigen is zijn goddelijke invloed en zijn leer. En in alle vrijheid mag het een dorn vele ogen zijn.
ikenmezelf, amsterdam | 19:10 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ik ben voor vrijheid van menings uiting maar dan wel met enige verantwoordelijkheid a.u.b. Ik ben geen moslim maar weet wel dat je hier mensen diep mee beledigd en wereld wijd waarschijnlijk. Misschien moeten ze wat minder beeldjes maken en wat vaker tv kijken,journaal bijv.,dan weet je dat hier geen mooie dingen van komen. Snap hier helemaal niets van.
Rob, Rotterdam | 19:11 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

hoe hij er uit ziet,, geen foto,,hij ziet er niet uit,,
mommie, scherpenzeel | 19:43 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Ik ben een Nederlander en vind het een grove schande dat dit mag gebeuren. Haat zaaien noemen we dat. Heb eerbied voor een ander geloof en kijk naar jezelf.
D.J. van der Valk, Bloemendaal | 19:54 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Bericht aan Rob uit Rotterdam: U schrijft in uw bericht iets over beelden. Naar mijn kennis is er geen enkel moslim die in beelden gelooft en/of ze maakt. U bent hier een beroep aan het doen op de Hindustanen! Hindoeisme is een totaal apart geloof. weet wat u schrijft! De Islam is te vergelijken met het Christendom.
Jeetanjali, Den Haag | 19:56 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

he mensen het gaat niet om afbeelden maar over respect wat veel mensen niks vanaf weten.uit het groot respect die moslims heben willen ze mohamed niet afbeelden en jesus abraham ....alle profeten niet niemad
kati, antiprovocerend land | 20:17 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Is dit provoceren??Weet jij hoe mohammed er echt uit zag, precies!! ik ook niet!!pfff..gelukkig is het geen teddybeer
de, rdam | 20:22 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Vind ik een hele slechte zaak. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze homo`s zouden afbeelden met het gezicht van Jezus. Waarom elkaars geloof belachelijk maken? Wat is de meerwaarde van deze zogenaamde "kunst"vorm? Laat iedere gelovige toch in zijn/haar waarde! Respectloos is dit!
Diny , Steenderen | 20:32 | 29.11.07
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

ja dat vind ik nou ook gewoon iedereen laten geloven wat hij wil en niet zulke respectloze dingen gaan doen, is er in islamitische landen ooit jezus belachelijk gemaakt door zoiets stoms te doen ofzo ?Nee want daar respecteren zij de bijbel en jezus ook , maarja..... mensen verschillen